keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Lapland - The North of Finland loisti Grand One’13 -kilpailussa

Lapin loimuavat revontulet ja SEK parhaan mobiilikampanjan ja verkkomainoksen takana
Suomen suurimman ja merkittävimmän digitaalisen markkinointiviestinnän kilpailun, Grand Onen, palkinnot jaettiin eilen 21.3. gaalaillassa Helsingissä. Lapland – The North of Finland -matkailuhanke palkittiin kahdessa kategoriassa: paras mobiilikampanja ja paras verkkomainos. Palkitut työt ovat nähtävissä osoitteessa www.sek.fi.


”Monet Lapland – The North of Finland markkinointiviestinnän toimenpiteet suunnataan digitaalisiin kanaviin. Imagomarkkinoinnin ensimmäinen vuosi 2012 ylitti kaikki sille asetetut tavoitteet. Samalla se palautti suomalaisen matkailumarkkinoinnin digitaalisuuden, luovuuden ja kustannustehokkuuden kärkikastiin myös kansainvälisessä mittakaavassa”, Lapland - The North of Finland -matkailuhankkeen markkinointijohtaja Hanna-Mari Talvensaari Lapin liitosta iloitsee.

Talvella 2012 viestin kärjeksi valjastettiin Lapin maaginen luonnonilmiö, revontulet. Kampanjassa haluttiin tarjota kohderyhmälle aitoja elämyksiä. Näin syntyi Laplication-sovellus, joka tuo revontulet kaikkien ulottuville. Laplication-sovellus lanseerattiin Lontoossa syyskuussa 2012. Jo ensimmäisellä viikolla se kohosi Iso-Britannian kuudenneksi ladatuimmaksi matkailuapplikaatioksi. Nyt sitä on ladattu jo yli 80 maassa ympäri maailman Nicaraguasta Australiaan ja Perusta Japaniin. Laplication on lisäksi kerännyt ilmiömäisen medianäkyvyyden; talvikampanjan aikana sen ansiosta mediabudjetin arvo kasvoi peräti 20 prosentilla.
”Laplication-lanseerauksessa SEKin kokonaisvaltainen osaaminen valjastettiin asiakkaan käyttöön aina luovasta ratkaisusta vahvaan PR -työhön”, kertoo projektijohtaja Laura Mertano SEK & GREY:stä. Mobiilikampanjan takana vaikuttivat markkinointitoimisto SEK & GREY, Great Apes, mediatoimisto Voitto ja viestintätoimisto SEK Public.

Lisätietoja:                                                                                                                                                       
Markkinointijohtaja Hanna-Mari Talvensaari, Lapland – The North of Finland, Lapin liitto
hanna-mari.talvensaari@lapinliitto.fi, puh. 040 570 0268
www.onlyinlapland.com 
www.facebook.com/OnlyInLapland

Lapland – The North of Finland on Lapin liiton vetämä matkailun imagohanke, jonka tavoitteena on vahvistaa vetovoimaa erityisesti Hollannissa, Iso‐Britanniassa, Saksassa ja Venäjällä. Markkinoinnissa Lappi ja pohjoinen Suomi esitellään ulkomaisille matkailijoille vastakohtien maana, jollaista ei löydy muualta maailmasta. Kolmivuotisen hankkeen budjetti on 5,8 miljoonaa euroa. Hankkeen rahoitukseen osallistuvat Euroopan aluekehitysrahasto, Lapin liitto ja Pohjois-Pohjanmaan liitto, Lapin ja Koillismaan kunnat sekä Matkailun edistämiskeskus.

Laplication
Lapland - the North of Finland -hankkeessa on mukana myös Ruka-Kuusamon alue. Hankkeen teemojen mukaiset tuotteet ovat esillä www.ruka.fi -sivustolla:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti